- Since first -

تحصیل و اقامت رایگان در کانادا

ما کجا هستیم

کانادا دومین کشور وسیع دنیاست و جمعیت کشور کانادا حدود 38 میلیون نفر تا سال 2020 ارزیابی شده است. بر‌خلاف تصور اکثریت مردم که کانادا را کشوری سردسیر و با منابع کم تصور می‌کنند، این کشور از ذخائر بسیار زیادی بهره می‌برد.

اقتصاد کانادا

کشور کانادا دارای یک پنجم آب‌های شیرین جهان است و به این دلیل در زمینه کشاورزی در وضعیت عالی قرار دارد. این کشور در تولید سبزیجات، گوشت و همین‌طور فرآورده‌های لبنی توانسته رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد.

درآمد در کانادا

براساس این سایت درآمد هفتگی برای هر فرد در کشور کانادا بر حسب ایالت مورد نظر و شغل متفاوت است؛ اما به‌طور کلی روند رو به رشدی را در این زمینه شاهد هستیم و این میانگین درآمد به صورتی است که شخص از پس هزینه‌های خود به راحتی بر‌بیاید.

رکورد های کانادا

 کشور کانادا در لیست ده کشور برتر تولیدکننده دنیا قرار دارد. بیشترین شرکت‌های تولید در استان کبک این کشور دیده می‌شود و البته در سال 2018 استان انتاریو توانسته به رتبه خوبی دست یابد

اقامت رایگان در کنار تحصیل

کشوری که بیش از ۸۲ درصد جمعیت آن از شرایط زندگی خود رضایت کامل دارند، کمترین میزان گزارش جرم و جنایت در دنیا را داراست و سیاست‌های جمعیتی خود را بر اساس مهاجرت نیروی انسانی متخصص و کارآمد چیده است، شاید بهترین مقصد برای زندگی، کار و تحصیل باشد. البته این کشور کاناداست اما به راستی زندگی در کانادا چگونه است؟ مزایای زندگی در کانادا چیست و آیا هزینه زندگی در کانادا با استاندارهای جهانی همخوانی دارد؟ آیا واقعا کشور کانادا برای زندگی مناسب است؟ تقریبا می‌توان این طور گفت که کانادا یکی از مرفه‌ترین، آرام‌ترین، امن‌ترین و آزادترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود

اقتصاد کانادا

کانادا دارای یک سیستم اقتصادی بازار market economic system است که در آن قیمت محصولات و خدمات در یک سیستم قیمت‌گذاری آزاد تعیین می‌شوند. کشور کانادا عضو مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه APEC، توافق‌نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی NAFTA و هم‌چنین مجمع مشارکت فی مابین اقیانوس آرام TPP است.

اگر آلاسکا را بخشی از کانادا حساب کنیم، این کشور نسبت به آمریکا ۱۰ درصد بزرگ‌تر است، اما با این حال آلاسکا تنها قریب به ۱۰ درصد از جمعیت کل کشور را داراست. انگلیسی و فرانسوی دو زبان رسمی کانادا است و کانادا به طور معمول به کشور دو زبانه محسوب می‌‎شود. البته تنها ۱۶ درصد از جمعیت کل این کشور دوزبانه هستند. این بدین معنی است که در حدود ۶۰ درصد از این افراد به انگلیسی مکالمه کرده و تنها ۲۴ درصد به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. البته بد نیست بدانید که اقوام بومی کانادایی بین ۵۰ تا ۶۰ زبان مختلف صحبت می‌کنند.

هزینه زندگی در کانادا

اگر باز هم این سوال برای شما باقی مانده است که زندگی در کانادا چگونه است بهتر است نگاهی به هزینه‌های زندگی در کانادا بکنیم. بطور کلی می‌توان گفت که هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و استرالیا به مراتب کمتر است. هزینه مسکن در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر جهان، کمتر بوده و هزینه خورد و خوراک در کانادا نیز در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای بزرگ جهان پایین است.

سیستم مهاجرتی اکسپرس انتری

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سیستم گزینش مهاجرتی اکسپرس انتری که تحصیلشان را در مدرسه یا دانشگاهی در نیوفاندلند گذرانده باشند، از امتیاز قابل توجهی برای سطح آموزش عالی خود بهره مند می شوند. بعلاوه، تمامی فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی کانادایی که دارای سابقه کار در کانادا باشند نیز از عامل مهم دیگری تحت سیستم اکسپرس انتری بهره مند می شوند.دولت نیوفاندلند و لابرادور مشتاقانه در پی جذب بهترین و بااستعدادترین ها به قلمرو خود می باشد. از همین رو، برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور(NLPNP) دارای یک دسته فارغ التحصیلان بین المللی است که دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا و بخصوص ایالت نیوفاندلند از امتیاز ویژه برای اخذ اقامت دائم کانادا و شانس اشتغال در این بهشت مهاجران بهره مند می شوند.

طبیعت زیبا

منطقه تاریخی ملی فانوس دریایی کیپ اسپیر (Cape Spear)

صخره های درهم و درشت و دو فانوس دریایی کیپ اسپیر، شرقی ترین نقطه در آمریکای شمالی و یکی از جاذبه های برتر نیوفاندلند محسوب می شود که در جنوب شرقی سنت جونز قرار گرفته است. در این منطقه دو فانوس دریایی وجود دارد که یکی فانوس دریایی بلند، سفید و سنتی و دیگری فانوس دریایی اصلی است که شما می توانید از داخل آن بازدید نمایید. فانوس دریایی دوم بنای زیبایی دارد که از آن تا سال 1955 استفاده شد، این بنا قدیمی ترین فانوس دریایی باقی مانده در استان نیوفاندلند است. دیدن منظره های سراسر اقیانوس و تصور این موضوع که ایرلند نزدیک ترین نقطه در اروپا است باور نکردنی است. مردم علاقه دارند تا در صبح زود به این صخره ها بیایند و به تماشای طلوع خورشید بپردازند. با این حال در زمان های دیگر روز، در سایت تاریخی ملی و مسیر های پیاده روی آن نقطه های برجسته ای وجود دارد که مورد علاقه بازدید کنندگان قرار گرفته و در آن ها به تماشای توده های یخی شناور و نهنگ ها مشغول می شوند.

شهر های کانادا

این اعداد مربوط به هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و فوق برنامه‌های تحصیلی می‌شود و برای برآورد دقیق هزینه تحصیل در کانادا باید مابقی مخارج همچون مسکن، غذا، کتاب، رفت و آمد، تلفن و سایر هزینه‌ها را نیز اضافه کرد. هزینه زندگی دانشجویی (فارغ از شهریه دانشگاه یا مدرسه) در کانادا برای مثال در دانشگاه مونترال سالانه حدود ۱۵۰۰۰ هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود که این عدد در بیشتر دانشگاه‌های این کشور ثابت است. هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا ارتباط مستقیمی با محل اقامت و عادت‌های خرج کردن دانشجو دارد و هزینه‌های جانبی در شهرهای بزرگ بالطبع بیشتر است.

البته باید این موضوع را یادآوری کنیم که هزینه بیمه سلامت اجباری نیز به شهریه و هزینه زندگی دانشجویی اضافه می‌‎شود و در حدود ۸۶۴ دلار کانادا هزینه دارد. 

تلاقی برتری نوآوری و تنوع در آموزش عالی کانادا

این فروشگاه ها، انواع گسترده ای از محصولات مانند لباس، مبلمان، وسایل خانه، وسایل الکتریکی، وسایل بهداشتی، اسباب بازی، اقلام ورزشی، مواد غذایی قابل نگهداری و غیره را عرضه می نمایند. محصولات مختلف با توجه به نوع آن دسته بندی شده و در بخش مربوطه ارائه می گردند. این فروشگاه ها معمولا بخش متمرکزی برای کنترل و محاسبه اقلام خریداری شده را دارا هستند. این بخش بطور معمول در قسمت جلوی فروشگاه قرار گرفته و معمولا بخشی از زنجیره بزرگ یکی از قسمت های فروشگاه را تشکیل می دهد.

تقاضای اقامت در کانادا

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سیستم گزینش مهاجرتی اکسپرس انتری که تحصیلشان را در مدرسه یا دانشگاهی در نیوفاندلند گذرانده باشند، از امتیاز قابل توجهی برای سطح آموزش عالی خود بهره مند می شوند. بعلاوه، تمامی فارغ التحصیلان بین المللی موسسات آموزشی کانادایی که دارای سابقه کار در کانادا باشند نیز از عامل مهم دیگری تحت سیستم اکسپرس انتری بهره مند می شوند.

چرا کانادا را برای اقامت انتخاب کنیم؟

تکنولوژی و فناوری در کانادا

بخش فناوری صنعتی است که سریع‌ترین رشد را در کشور کانادا داشته و از آنجایی که نیاز به متخصصین حوزه فناوری به طور پیوسته در حال افزایش است، این موضوع خبر بسیار خوبی برای این کشور محسوب می‌شود.

امنیت

براساس آمار و نظرسنجی‌های مختلف در دنیا این کشور به طور معمول در رده ۱۰ کشور امن دنیا قرار می‌گیرد.این کشور کنترل بسیار زیادی بر مقوله اسلحه داشته و رویکرد صلح‌آمیزی با دیپلماسی خارجی دارد و از دهه ۸۰ میلادی، نرخ جرم و جنایت در این کشور به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است.

اشتغال آسان

بنابر اطلاعات سازمان World Economic Forum، بانک‌های کشور کانادا طی سالهای متمادی از بیشترین ثبات در دنیا برخوردار بوده است. این کشور از سال ۱۹۸۳ شاهد هیچ شکست و ورشکستگی بانکی نبوده و برخلاف بانکداری آمریکا که کماکان از کارت‌های بانکی نوار مغناطیسی استفاده می‌کند.