دانشکده علوم پزشکی

دانشگاه مموریال در ایالت نیوفاندلند و لابرادور کانادا و بر کرانه شرقی امریکای شمالی واقع شده است.

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال شامل گروه پزشکی، برنامه های آموزش رزیدنسی و سایر برنامه های پژوهشی منجر به مدارک کارشناسی ارشد یا MD-PhD در حوزه های بهداشت جامعه، اپیدمیولوژی بالینی و مطالعات آموزش حرفه ای بهداشت می شود. دانشکده پزشکی در مرکز آموزش پزشکی و مجاورت مرکز علوم درمانی در گوشه شمال غربی پردیس اصلی دانشگاه مموریال قرار گرفته است.

دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه مموریال از ایالات مختلف کانادا و سایر نقاط جهان برای ادامه تحصیل در یکی از برترین محیطهای آموزش پزشکی جهان به ایالت نیوفاندلند می آیند. از سال ۲۰۱۳ تاکنون ظرفیت پذیرش دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال برای دانشجویان بین المللی افزایش یافته که به رشد جامعه فارغ التحصیلان این دانشکده انجامیده است.

ماموریت دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه مموریال که با روحیه همکاری و احترام فعالیت دارد، نسبت به ارائه تعالی یکپارچه در آموزش، پژوهش و مراقبت های مطلعانه، برآورده ساختن نیازهای جوامع روستایی و شهری و پیشبرد بهداشت، برابری و دسترسی همگانی به خدمات درمانی متعهد می باشد.

اعتبار دانشکده علوم پزشکی

اعتبار دانشکده علوم پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه مموریال مورد تایید کمیته اعتبارسنجی دانشکده های پزشکی کانادا (CACMS) و انجمن دانشکده های پزشکی کانادا (AFMC) و کمیته همکاری آموزش پزشکی (LCME) زیر نظر انجمن کالج های پزشکی امریکا (AAMC) می باشد.

چرا تحصیل در دانشکده علوم پزشکی؟

برنامه آموزشی دانشکده علوم پزشکی تمرکزی ویژه بر محیط های یادگیری پزشکی و جامعه دارد و تماس با بیماران از همان ابتدای آموزش دانشجوی پزشکی شروع می شود. فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه مموریال از جمله پرتقاضاترین پزشکان چه در کانادا و چه در امریکا محسوب می شوند و مدرک تحصیلی آنها به سبب بلوغ بالینی و مبانی تئوری قوی در سرتاسر جهان پذیرفته شده و معتبر است. دانشکده پزشکی در تدریس بالینی از موقعیتی عالی برخوردار است و تخصصی در حوزه های خاص تخصص های بالینی، بهداشت جامعه، اپیدمیولوژي، بهداشت کاربردی و تحقیقات خدماتی و علوم پزشکی پایه از جمله Neurosciences، ایمونولوژی، فیزیولوژی قلب و عروق و کلیه و تحقیقات ژنتیک انسانی دارد.

پژوهش در دانشکده پزشکی

یک مولفه کلیدی مراقبت های درمانی انجام تحقیقات مستمر است. برنامه های پژوهشی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال در سه شاخه اصلی علوم زیست پزشکی، علوم بالینی و بهداشت جامعه انجام می شوند.

برنامه های پژوهشی پیشرو برای تداوم توسعه دانشکده پزشکی و همچنین جذب متخصصان شایسته از اهمیتی حیاتی برخوردارند. ژنتیک انسانی بخصوص برای بهداشت و سلامت ساکنان ایالت نیوفاندلند و لابرادور اهمیت بسیاری دارد که ناشی از موفقیت پژوهش های پیشین انجام شده در سالهای اخیر در حوزه شناسایی ژن های مرتبط با بیماری های ارثی بوده است.

مدل دانشگاه مموریال نیوفاندلند برای پژوهش های بالینی مشکل را از نظر بیمار، خانواده و جامعه شناسایی کرده، مبنای زیست پزشکی بیماری را جستجو کرده و سپس بهترین رویکرد مراقبت بالینی را در حین پرداختن به مسائل اخلاقی و اطلاع رسانی خط مشی های بهداشتی توسعه می دهد.

اعتبار دانشکده علوم پزشکی

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال یک مجموعه مدرن واقع در مرکز علوم درمانی شهر سنت جونز است که سه بخش اصلی علوم زیست پزشکی، بهداشت جامعه و علوم بالینی متشکل از ۱۲ رشته را ارائه می کند. همچنین تعدادی مرکز تحقیقاتی و مرکز پشتیبانی در این دانشکده مستقر می باشند. رویکردی یکپارچه به حوزه پزشکی از طریق یک سیستم اداری غیر-دپارتمانی بر مبنای سه بخش زیر تشویق می شود:

بخش علوم زیست پزشکی

اساتید و محققان بخش علوم زیست پزشکی در یکی از حوزه های پژوهشی زیر فعالیت دارند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می تواند در یکی از این ۴ برنامه تخصص پیدا کنند. دانشجویان پزشکی عمومی نیز می توانند در یکی از آزمایشگاه های این بخش برخی واحدهای درسی تخصصی خود را بسته به وجود ظرفیت طی کنند.

  • ایمونولوژي و بیماری های عفونی
  • Neurosciences
  • علوم قلب و عروق و کلیوی
  • سرطان و توسعه

بخش بهداشت جامعه

هدف بخش بهداشت جامعه دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال نیوفاندلند عبارتست از بهبود بهداشت جامعه از طریق آموزش، پژوهش و خدماتی که بر پیشگیری از بیماری ها و حفاظت و ترویج بهداشت تمرکز دارند.

هدف برنامه های تحصیلات تکمیلی در بخش بهداشت جامعه، ترویج بهداشت و بهبود کیفیت زندگی در اجتماع از طریق توسعه درکی از عوامل سهیم در بهداشت و بیماری، ایجاد ظرفیت برای خلق تغییر، خلق دانش جدید، تسهیم و مشارکت در پژوهشهای درون و برای جامعه و عمل به عنوان منبعی برای جامعه می باشد. برنامه های بهداشت جامعه با حوزه های متعدد دیگری همچون اقتصاد، اپیدمیولوژی و زیست-آمار، خط مشی های بهداشتی، تاریخ، اخلاق پزشکی، بهداشت عمومی و علوم اجتماعی ارتباط تنگاتنگی دارند. این برنامه ها ارزشهای عدالت و برابری اجتماعی، مشارکت اجتماعی، جامعیت، احترام به تنوع و درک انواع شواهد متفاوت را حمایت می کنند.

فارغ التحصیلان برنامه بهداشت جامعه از مهارت ها و دانش در حوزه ترویج سلامت، سیستم های مراقبت درمانی و توسعه خط مشی ها، اخلاق در پژوهش، شیوه های تحقیقاتی و عوامل تاثیرگذار بر بهداشت و سلامت برخوردار خواهند شد.

بخش بهداشت جامعه برنامه های تحصیلات تکمیلی در رشته های زیر را ارائه می کند:

کارشناسی ارشد:

  • بهداشت جامعه
  • اخلاق در درمان
  • بهداشت عمومی- گرایش جمعیت و بهداشت عمومی
  • بهداشت عمومی- گرایش تغذیه و رژيم
  • خدمات درمانی کاربردی

PhD

  • بهداشت جامعه

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در تمامی برنامه های این بخش مشغول به تحصیل می باشند و از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر فارغ التحصیل شده اند.

بخش علوم بالینی

برنامه پزشکی عمومی ۴ ساله دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال یک آموزش پزشکی جامع و یکپارچه ارائه می کند. شیوه های تدریس متنوع هستند، اما تمرکزی جدی بر تدریس در گروه های کوچک وجود دارد. تعداد اساتید و دانشجویان ایجاد یک محیط یادگیری فردی را تسهیل می کند.

۱۲ رشته بالینی در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مموریال ارائه می شوود که از اساتید تمام وقت و پاره وقت تشکیل شده و در گستره وسیعی از تخصص تحقیقاتی و آموزش فعالیت کرده و در تحقق ماموریت دانشکده پزشکی مشارکت می نمایند.

  • بیهوشی
  • پزشکی اورژانس
  • پزشکی خانواده
  • ژنتیک
  • پزشکی آزمایشگاه
  • پزشکی
  • زنان و زایمان
  • آنکولوژی
  • پزشک اطفال
  • روانپزشکی
  • رادیولوژي
  • جراحی