دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال یکی از برترین برنامه های آموزش مهندسی دریا و معماری کشتی در امریکای شمالی و تنها برنامه آموزشی همراه با کارآموزی در این حوزه در جهان را ارائه می کند. بعلاوه مموریال یکی از نخستین دانشگاه های کانادایی است که برنامه آموزشی مهنسدی فرایند را عرضه می کند. دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال برنامه های آمزششوی عالی در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی عمران، کامپیوتر، برق و مکانیک و همچنین برنامه های تراز اول کارشناسی ارشد و PhD ارائه می کند. موقعیت این دانشکده در یکی از زیباترین نقاط جهان و بر فراز آتلانتیک شمالی دیگر باید شما را برای ادامه تحصیل در این دانشکده مصمم کند!

رکوردشکنی های دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی

چرا تحصیل در دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی؟

بهترین زمان برای ادامه تحصیل در حوزه فنی مهندسی در دانشگاه مموریال همین حالاست. نیاز به مهندسین در جهان بیشتر از هر زمان دیگری است. دانشکده فنی مهندسی دانشگاه مموریال با توسعه برنامه های متنوع خود و افزایس میزان ثبت نام دانشجویان و ارتقاء ظرفیت های تحقیقاتی و زیرساخت های خود از طریق یک برنامه استراتژیک مهیج که Vision 2020 نامیده می شود به این نیاز روز پاسخ می دهد!

دپارتمان های دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال رشدی عظیم را تجربه می کند. صنایع پرروتنق ایالت نیوفاندلند در حوزه های نفت، اقیانوس، فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی و معدن و بسیاری حوزه های دیگر تقاضای بالایی برای پرورش مهندسین بیشتری را به وجود آورده است. دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال در نظر دارد با افزودن حدود ۵۰ استاد، ۳۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و ۵۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی این تقاضا را تحقق ببخشد.

هنگامی که در دانشگاه مموریال در حوزه فنی مهندسی تحصیل می کنید، انتخاب های بسیاری پیش رویتان است. شما می تواند یکی از شش دپارتمان مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی معماری دریا و اقیانوس و یا مهندسی فرایند را انتخاب کنید. همچنین می توانید واحدهای اختیاری مهندسی نفت و گاز را بگذرانید.

به عنوان یک دانشجوی کارشناسی در دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی، مفاهیم و تئوری های فنی مهندسی را در کلاس های درس و آزمایشگاه ها خواهید آموخت و سپس از دانش خود در عمل و پروژه های کاربردی استفاده خواهید کرد.

دپارتمان مهندسی عمران

برنامه کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه مموریال گسترده است و دارای چندین حوزه تخصص متمایز می باشد. گستره مهندسی عمران شامل طراحی، برنامه ریزی، مدیریت و ساخت بزرگراه ها، فرودگاه ها، بنادر، سدها، توسعه های آبی، پل ها، ساختمان ها، کارخانه های صنعتی، کنترل آلودگی و سایر پروژه های مدیریت منابع آبی و زیست محیطی می شود. مهندسین عمران در تمامی سطوح دولتی و برای گسترده وسیعی از صنایع از شرکت های مشاوره فنی مهندسی تا شرکت های ساختمانی کار می کنند.

برنامه های کارشناسی

  • مهندسی عمران: گزینه های پیش روی حرفه پویایی مانند مهندسی عمران بی شمار است. آگاهی روزافزون اجتماع نسبت به اهمیت عوامل زیست محیطی و اجتماعی بدین معناست که مهندسان عمران بایستی آمادگی حل مسائل پیچیده را با حفظ مسئولیت اجتماعی داشته باشند. در سالهای پیش رو، مهندسان عمران بایستی برای جمعیت در حال رشد، استهلاک زیرساخت ها، مسائل زیست محیطی پیچیده و سیستم های حمل و نقل منسوخ راهکارهایی طراحی و پیاده سازی کنند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال برنامه های آموزشی تحصیلات تکمیلی مبتنی بر پایان نامه منتهی به کارشناسی ارشد مهندسی (MEng) و همچنین برنامه های PhD در حوزه مهندسی عمران و همچنین حوزه های میان رشته ای مرتبط همچون مکانیک؛ سازه ها و مواد و مهندسی هیدروتکنیکال و زیست محیطی و علوم کاربردی ارائه می کند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران همچنین می توانند به امکانات تخصصی از جمله آزمایشگاه های پیشرفته دسترسی داشته باشند.

دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران در گرایش های بسیاری از جمله موارد زیر قابل انجام است:

دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر

از گوشی های هوشمند تا خودروها و دستگاه ها، یک مهندس برق یا کامپیوتر همیشه پشت اختراعات ایستاده است. فناوری های امروزی حاکی از گستردگی فرصتها و تخصص های تحقیقاتی موجود در حوزه مهندسی برق و کامپیوتر هستند. مهندسی کامپیوتر یک حوزه به سرعت در حال تغییر است که به طراحی و تحلیل سیستم های کامپیوتری و اعمال آنها برای یافتن راهکارهای مسائل کاربردی می پردازد، در حالی که مهندسی برق حوزه متنوعی است که به تحلیل، طراحی و ساخت و تولید دستگاه ها، سیستم ها و فرایندهای متنوع بسیاری اختصاص دارد.

دپارتمان مهندسی مکانیک

  • مهندسی مکانیک حوزه گسترده ای است که شامل اعمال اصول فیزیکی برای تحلیل، طراحی، ساخت و تولید و نگهداری سیستم های مکانیکی می شود. مهندسی مکانیک یکی از پرقدمت ترین و متنوع ترین حوزه های فنی مهندسی است که به ماشین آلات، سیستم های انرژي، حمل و نقل و ساخت و تولید می پردازد. دانشجویان واحدهای درسی متنوعی و حوزه های مهندسی بسیاری را تجربه می کنند که از مهندسان مکانیک بهره می گیرند.

برنامه های کارشناسی:

برنامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه مموریال یادگیری دانشگاهی در حوزه های مکانیک، کنترل، طراحی، ترمودینامیک، مواد و سیستم های مکانیکی را دربرمی گیرد. انتخاب شاخه های فنی در مکانیک و مواد، مکاترونیک، نفت و thermos-fluids در سه ترم آخر تحصیل امکان پذیر است.

فارغ التحصیلان برنامه کارشناسی مهندسی مکانیک قادر به پیاده سازی دانش آکادمیک و تجربیات کارآموزی خود را برای موفقیت در صنایعی همچون خودروسازی، هوافضا، نفت و گاز، شیمی، کامپیوتر، ارتباطات، ساخت و تولید، کاغذ و تولید انرژی خواهند بود. مهندسان مکانیک با روندی روزافزون در حوزه های مهندسی پزشکی و محیط زیست نیز مورد تقاضا هستند.

بخش کارآموزی اجباری برنامه کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه مموریال تا دو سال تجربه صنعتی کاربردی را پیش از فارغ التحصیلی در اختیار متقاضی می گذارد که شانس اشتغال دانشجو پس از فارغ التحصیلی را به نحو چشمگیری افزایش می دهد.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

مهندسی مکانیک (کارشناسی ارشد و PhD)

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال برنامه های تحصیلات تکمیلی منتهی به مدارک کارشناسی ارشد و PhD را در حوزه مهندسی مکانیک ارائه می کند. دانشجویان می توانند دوره تحصیلی خود را با تحقیق در حوزه های زیر طی کنند:

  • طراحی به کمک کامپیوتر
  • کنترل
  • خوردگی
  • مکانیک
  • دینامیک سیالات
  • انتقال حرارت
  • ارزیابی یکپارچگی
  • مواد
  • طراحی مکانیکی
  • مکاترونیک
  • توسعه محصول
  • بهره برداری از منابع
  • رباتیک
  • دینامیک سازه
  • سیستم های بینایی
  • بیومکانیک

دپارتمان مهندسی معماری دریا و اقیانوس

  • مرکز آموزش معماری دریا و مهندسی اقیانوس پیشروی دانشگاه مموریال که بر فراز آتلانتیک شمالی قرار گرفته است، دانشجویان را در فرهنگی پذیرنده و متمرکز بر محیط های دریایی پرورش می دهد. ایالت نیوفاندلند و لابرادور از جایگاهی ویژه و پرقدمت در صنعت دریایی برخوردار است و صنایع و سازمانهای پژوهشی بی شماری بر نوآوری های اقیانوسی و کشتی سازی متمرکز شده اند و دانشگاه مموریال در قلب تمامی این فعالیت ها قرار دارد.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال برنامه های تحصیلات تکمیلی منتهی به مدارک کارشناسی ارشد و PhD را در حوزه مهندسی مکانیک ارائه می کند. دانشجویان می توانند دوره تحصیلی خود را با تحقیق در حوزه های زیر طی کنند:

دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی عمران در گرایش های بسیاری از جمله موارد زیر قابل انجام است:

برنامه های کارشناسی:

برنامه کارشناسی مهندسی معماری دریا و اقیانوس دانشگاه مموریال به عنوان یکی از برترین برنامه ها در نوع خود در کل امریکای شمالی به رسمیت شناخته می شود. این برنامه تنها برنامه کارشناسی در جهان است که دارای کارآموزی اجباری می باشد. برنامه کارشناسی مهندسی معماری دریا و اقیانوس آموزشی جامع و مورد نیاز در طراحی، عملیات و نگهداری سیستم های اقیانوس-پیما مانند کشتی ها، سازه های شناور، وسایل زیردریایی و پلتفرم های دریایی ارائه می کند.

این برنامه طراحی و تحلیل سیستم هایی برای کشتی ها، سازه های دریایی و سایر فناوری های عملیاتی در اقیانوس ها را به دانشجویان یاد خواهد داد. فارغ التحصیلان این برنامه قادر به پیاده سازی دانش آکادمیک و تجربیات کارآموزی خود در محیطهای دریایی تخصصی از جمله تحقیق و توسعه، طراحی، کشتی سازی، عملیات، اکتشاف و تولید، طبقه بندی و مقررات گذاری خواهند بود.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

مهندسی معماری دریا و اقیانوس (کارشناسی ارشد و PhD)

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال برنامه های تحصیلات تکمیلی منتهی به مدارک کارشناسی ارشد و PhD را در حوزه مهندسی معماری دریا و اقیانوس ارائه می کند. دانشجویان می توانند دوره تحصیلی خود را با تحقیق در حوزه های زیر طی کنند:

  • هیدرودینامیک دریایی
  • سازه های دریایی
  • وسایل نقلیه زیردریایی
  • مهندسی شمالگان
  • مهندسی محیط زیست اقیانوسی
  • ایمنی آفشور
  • شبیه سازی دریایی

دپارتمان مهندسی فرایند

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال یکی از نخستین دانشکده های کانادایی است که برنامه مهندسی فرایند ارائه کرده اند. این رشته منحصربفرد بر مبنای اصول مهندسی پاک و سبز و توسعه منابع پایدار می باشد. این یک حوزه وسیع مهندسی است که توسعه، طراحی، بهینه سازی و عملیات فرایندهای پایدار برای نیازهای انسانی را دربرمی گیرد. مهندسی فرایند تمرکز ویژه ای بر فراوری و تولید مواد پتروشیمی، نفت، گاز، مواد معدنی، غذا و هر گونه ماده دیگر مورد استفاده برای ایجاد محصولات ارزشمند دارد.

دانشجویان و فارغ التحصیلان برنامه مهندسی فرایند قادر به پیاده سازی دانش آکادمیک و تجربیات کارآموزی خود به شیوه ای پایدار، اثربخش، ایمن و هشیار نسبت به محیط زیست در توسعه صنعتی مقیاس کلان خواهند بود.

برنامه کارشناسی

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی مفتخر است که برای داشنجویان مقطع کارشناسی، یک برنامه کارآموزی اجباری ارائه می کند که در آن، دانشجویان آموزش و تجربه دست اول کار در صنایع مختلف را به دست می آورند. این نوع قرار گیری در معرض مهندسی واقعی مبنایی برای موفقیت به عنوان یک مهندس به وجود می آورد.

برنامه های تحصیلات تکمیلی

مهندسی فرایند (کارشناسی ارشد و PhD)

دانشکده فنی مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه مموریال برنامه های تحصیلات تکمیلی منتهی به مدارک کارشناسی ارشد و PhD را در حوزه مهندسی فرایند ارائه می کند. دانشجویان می توانند دوره تحصیلی خود را با تحقیق در حوزه های زیر طی کنند:

  • طراحی و توسعه فرایندهایی برای تبدیل مواد زیاد به زیست سوخت ها و زیست محصولات
  • مهندسی ایمنی و ریسک
  • فرایندهای تبدیل بیوشیمیایی
  • مهندسی پایداری
  • ضایعات به انرژي
  • مدلسازی فرایند و کنترل کارخانجات فراوری

مهندسی سیستم های انرژی (کارشناسی ارشد)

مهندسی سیستم های انرژی حوزه ای حیاتی و نیازمند نوآوری و پرسنل بسیار شایسته است. نیاز به انرژی با کیفیت بالا و در دسترس در ایالت نیوفاندلند و سرتاسر جهان در حال گسترش است که تقاضایی جهانی برای آموزش حرفه ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حوزه های مرتبط با صنعت انرژی به وجود آورده است.

تقاضا برای انرژی پایدار و همچنین دغدغه های زیست محیطی تکنیک های سنتی مستلزم نوآوری چشمگیری در مهندسی سیستم های انرژي می باشد. توسعه تکنیک های پایدارتر مستلزم تحقیق و نوآوری جهت دستیابی به تولید و بهره برداری از انرژی است. این برنامه میان رشته ای است و پیچیدگی و تخصص مورد نیاز در چندین حوزه فنی مورد نیاز صنعت را هدف قرار می دهد.

این برنامه دارای دو گرایش است:

  • تولید و بهره برداری از انرژی
  • جنبه های الکتریکی مهندسی انرژی

مهندسی و مدیریت سیستم های زیست محیطی (کارشناسی ارشد)

مهندسی زیست محیطی به یک حوزه حائز اهمیت روزافزون تبدیل شده است که ناشی از پیچیدگی و ماهیت چندرشته ای مسائل زیست محیطی مروبط به سلامت انسان و حفاظت از اکوسیستم می باشد. این برنامه گستره وسیعی از موضوعات مرتبط مانند حقوق و مدیریت زیست محیطی، فرایندهای پردازش آب آشامیدنی و فاضلاب، مدلسازی زیست محیطی، نمونه برداری زیست محیطی و مهندسی کنترل آلودگی تشکیل می شود.

برای اعمال مفاهیم آموخته شده در کلاس و محیط های آزمایشگاهی، دانشجویان به صورت تیمی روی پروژه های مهندسی به مدت دو ترم کار خواهند کرد. برای کسب دانش وسیع در این حوزه، دانشجویان واحدهایی از سایر دانشکده های دانشگاه نیز را طی خواهند کرد.

آیا ایمان نمیاورید؟