- Since first -

شهر سنت جونز

غذا در شهر سنت جونز

آیا به دنبال غذاهای جهانی می گردید؟ شما می توانید انواع مختلف غذا با طبخ های متنوعی از سوشی گرفته تا غذاهای هندی، کره ای، مکزیکی، خاور میانه و بی شمار نوع غذای دیگر را در رستوران های شهر پیدا کنید. از رستوران افغان تا زاپاتا، برای هر ذائقه ای انتخابی وجود دارد. و البته که هرگز مجبور نخواهید شد به دنبال غذاهای فست فود بگردید!

خرید در شهر سنت جونز

شهر سنت جونز دارای مراکز و مناطق خرید بسیاری متناسب با سلایق همه افراد است. مرکز شهر سنت جونز از بهترین مراکز خرید و بوتیک ها و گالری های کانادا برخوردار می باشد. شما می توانید آثار هنری محلی و غذاخوری های عالی را در بازار کشاورزان سنت جونز پیدا کنید و Avalon Mall با بیش از ۱۴۰ مغازه و فروشگاه تنها چند دقیقه تا پردیس دانشگاه مموریال فاصله دارد.

جغرافیای شهر سنت جونز

این شهر 1339 مایل به سمت شمال شرقی تورنتو کشیده شده و نسبت به ونکوور، به شهر دابلین نزدیک تر است. سنت جونز شرقی ترین شهر مسکونی در آمریکای شمالی است و تنها سه ساعت و نیم از زمان گرینویچ عقب است. 

میزبان پردیس سنت جونز مموریال

شهر St. John`s مرکز تجاری جزیره نیوفاندلند و بزرگترین شهر ایالت و همچنین ۲۰امین منطقه شهری بزرگ کانادا محسوب می شود.  قدیمی ترین شهر آمریکای شمالی در دامنه های شیب دار یک بندر مسکونی و راحت با ردیف هایی از خانه های ژله ای رنگ بر روی خیابان های تپه مانند قرار گرفته است. این شهر از زاویه دید مینیاتوری، تقریبا مشابه شهر سان فرانسیسکو است. سنت جونز خانه هنرمندان، موسیقی دان ها، غذاخوری های پر طرفدار و املاک و مستغلات پر تورم و جوان است. با این حال سنت جونز پر طرفدارترین شهر نیوفاندلند و مرکز این استان، شهر کوچک و زیبایی است.

سنت جونز یک شهر پویاست که ۱۰ دقیقه دوچرخه سواری از آن می تواند شما را به دهکده های ماهیگیری تاریخی، چشم اندازهای اعجاب انگیز اقیانوسی و یا به قلب شهر برساند!

سنت جونز ترکیبی کامل از جذابیت شهری بزرگ و لوکس و جادوی شهری کوچک و سنتی است. این شهر یکی از قدیمی ترین و شرقی ترین شهر های آمریکای شمالی است که به یکی از مقاصد نادر پر از کاراکتر و گیرایی معاصر و پیچیده تبدیل شده است. این شهر تاریخ غنی دارد و در جنگ کشور فرانسه با هند، جنگ انقلابی آمریکا و جنگ 1812 نقش بازی کرده است. تاریخ و فرهنگ سنت جونز باعث تبدیل این شهر به یک مقصد توریستی مهم شده است.شهر سنت جونز که بیش از ۴۰۰ سال پیش بنا نهاده شده است، امروزه یک شهر امن و متمدن می باشد که به سبب تاریخ پرماجرا و فرهنگ غنی و پویای خود شهرت جهانی دارد. شهر سنت جونز مملو از تنوع فرهنگی و تجربیات منحصربفرد بسیاری است که زندگی در این شهر را بی نظیر ساخته است.منطقه The Rooms که بر فراز مرکز شهر قرار دارد، گالری استانی نیوفاندلند و لابردادور، موزه و آرشیوهایی را در خود جای می دهد که برای گشت و گذار در یک روز مه آلود ایده آل است. علایقتان کمدی باشد یا فیلم های درام، در سالن های متعدد تئاتر و سینمای واقع در شهر سنت جونز قطعا انتخابی برایتان وجود خواهد داشت.مردم سرزنده و مؤدب سنت جونز رفتاری صمیمی دارند و شما را دوست خود می دانند و دوست دارند با شما در مسیر همراه شوند یا به شما کمک کنند و اگر دنبال آدرسی می گردید شما را به آن محل ببرند. آنها همیشه از نقل داستان هایشان خوشحال می شوند و برایشان اهمیت ندارد که چقدر بیان داستان از زمانشان را می برد و فقط به شما لبخند می زنند. مطمئنا این شهر مانند هیچ جای دیگر نیست .

اگر به دنبال تحصیل در جایی هستید که شاهد تقاطع جاذبه های جهان قدیمی با مدرنیته جهان جدید باشد، سنت جونز انتخاب شماست!

دیدنی های شهر سنت جونز

برای گشت و گذار در شهر، می توانید در قدیمی ترین خیابان های نیو ورلد پرسه بزنید و به تماشای بسیاری از مغازه ها، بوتیک ها، کافه ها و گالری های هنری منحصر به فرد بپردازید. در هنگام شب از موسیقی زنده یا تئاتر محلی که بازیگران شما را به زمان و مکان دیگری می برد لذت ببرید. هر شب سنت جونز پر از انژری است، به خصوص در طی فستیوال سالانه خیابان جورج که 5 روز و شب را با موسیقی ها و تفریحات هیجان انگیز پر می کند. برای صرف یک وعده غذایی برنامه ریزی کنید، سرآشپز های نیوفاندلند برنده چندین جایزه آشپزی بوده که غذاهای نیوفاندلند را به سطوح جدیدی از خوراک های محلی، ماهی صید شده و شکار گسترش داده اند.

دیدنی های شهر از گردش در سیگنال هیل با چشم اندازی گسترده از بندر و صخره ها شروع می شود و با گوش دادن به موسیقی زنده و نوشیدن در کافه های سنت جونز ادامه پیدا می کند. در کنار برج های ساعت دوقلوی کلیسای جامع سنت جان در باپتیست بایستید و از مجموعه گسترده آثار هنری، صنابع دستی و پرنده های بایگانی دیدن کنید. بیشتر بازدید کنندگان از مزایا و گزینه های عالی غذاخوری و اقامتگاه در اردوگاه اصلی سنت جونز برای کشف این شبه جزیره استفاده می کنند. در این میان برای گشت های آسان در طول روز می توان به کیپ اسپیر، سازمان حفاظت از محیط زیست Witless Bay و فریلند (Ferryland) اشاره کرد.

این شهر در کنار سواحل اقیانوس اطلس در شبه جزیره آلان در جزیره نیوفاندلند واقع شده است. بندر آن در دهه 1600 تحت استعمار بریتانیایی ها بوده است. شهر سنت جونز به خاطر خانه های رنگارنگش شهرت دارد. سیگنال هیل در بالای شهر قرار دارد که با پیاده روی در مسیر می توانید به اولین سایت ارتباطات بی سیم فرا اقیانوسی دست یابید (در این سایت اولین پیام بی سیم فرا اقیانوس اطلسی توسط مخترع ایتالیایی به نام گویلمو مارکونی در سال 1901 دریافت شد) و از برج کابوت که خاطره کشف نیوفاندلند توسط جان کابوت را به یادگار نگه داشته و در جشن چهارصدمین سالگرد کشف نیوفاندلند ساخته شده است بازدید نمایید. از تپه سیگنال هیل بالا بروید و از باتری (Battery) جایی که خانه های کوچک چوبی رنگارنگ محکم در مقابل امواج اقیانوس ایستاده اند عبور کنید. در خیابان های باریک شهر که به طور طبیعی توسط عبور اسب و کالسکه ایجاد شده است قدم بزنید و به کشف راز های پنهان شهر بپردازید. به سمت بندر بروید و به تماشای قایق های ماهیگیری با تور های پر از ماهی بپردازید. از روستای جذاب Quidi Vidi در داخل شهر که مظهر روحیه ماهیگیری قدیمی است دیدن کنید.

از جمله جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر سنت جونز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منطقه Fort Amherst : دروازه ورود به بندر سنت جونز که از یک بندر احداث شده، یک فانوس دریایی و بقایای انبارهای اسلحه ساخته شده در حین جنگ جهانی دوم تشکیل می شود
  • منطقه Signal Hill : تپه ای مشرف به شهر سنت جونز که یک مکان تاریخی ملی است و تاریخچه ای غنی و رنگارنگ دارد و بیشترین شهرت آن به دلیل کشف نفت در سال ۱۹۲۱ است که آن را به نام «شهر نفت» مشهور کرده است
  • Fort Townsend یک سایت باستان شناسی واقع در شهر سنت جونز که در سال ۱۹۵۱ رسما بعنوان یک سایت تاریخی طبیعی کانادا ثبت شد. این قلعه روزگاری یک بخش اصلی شبکه دفاع بریتانیا در قرن هجدهم را تشکیل می داد.
  • Water Street در مرکز شهر سنت جونز واقع شده و به یک مرکز تجاری بازرگانی مهم برای ساکنان فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و انگلیسی تبار ایالت نیوفاندلند تبدیل شده است. این خیابان مملو از انواع فروشگاه ها، رستوران ها، بوتیک ها و مراکز تجاری است.

از آنچه درباره آب و هوای نیوفاندلند و شهر سنت جونز می شنوید نترسید! درست است که هوا در شهر سنت جونز در هر روزی می تواند طوفانی، بارانی یا مه آلود باشد، اما این شرایط خیلی زود می تواند تغییر کند و آسمان آبی و نور خورشید دوباره پدیدار شود.

شهر سنت جونز دارای آب و هوای معتدلی است که باعث می شود این شهر از اختلاف دمای چشمگیری که بسیاری از مناطق دیگر کانادا تجربه می کنند در امام باشد. در طی ماه های تابستان، دما می تواند از سرد به گرم با متوسط ۲۰ درجه سانتی گراد در ماه جولای نوسان داشته باشد. زمستان ها نیز هوا عموما معتدل و با متوسط دمای ۰ درجه سانتی گراد است. به طور کلی، میزان ریزش باران سالانه در سنت جونز حدود ۱۱۹۰ میلی متر و ریزش برق نیز حدود ۳۲۲ سانتی متر می باشد.

سنت جونز دارای آب و هوای مرطوب قاره ای با تغییرات فصلی کمتر از حد طبیعی است که دلیل آن وجود اعتدال جریانات گلف استریم است. با وجود اعتدال دریایی، متوسط دمای بالا در ماه ژانویه در سنت جونز پایین تر از دما در کلونای بریتیش کلمبیا که در نزدیکی اقیانوس آرام قرار دارد است که این نشان دهنده طبیعت سرد کانادای شرقی است. بارش برف در این فصل سنگین است. با این حال طوفان های زمستانی می تواند در بارش ها تغییرات ایجاد کند یعنی بارش برف سنگین می توانید به باران سنگین، برف ریزه و دوباره به برف و یخ تغییر کند. باران یخ زده که تورم نقره ای نام گرفته در آوریل 1984 و آوریل 2017 رخ داد که شهر را فلج کرده بود.

در شهر سنت جونز، می توانید پارک های بسیاری از کوچک گرفته تا بزرگ پیدا کنید و مسیرهای پیاده روی متعددی هم در سرتاسر شهر و حتی فراتر از آن به چشم می خورد. وقتی در ساحل آتلانتیک می ایستید، حس شگفتی شما را دربرخواهد گرفت. شما اکنون بر کرانه امریکای شمالی ایستاده اید و میتوانید نفسی عمیق بکشید و هوای تازه ای را استنشاق کنید که هرگز تجربه نکرده اید. سخت، بکر و کاملا طبیعی!

تا اقامت شما در سنت جونز با ما

زبان شهر سنت جونز

در شهر سنت جونز بیش از 95% از مردم این شهر به زبان مادری انگلیسی صحبت می کنند و این شهر شهری انگلیسی زبان است.

جمعیت شهر سنت جونز

شهر سنت جونز که پیرامون حفاظ گرانیتی یک بندر زیبا بنا شده است، بیش از ۲۵۰ هزار نفر و حدود ۴۰ درصد از جمعیت ایالت نیوفاندلند را در خود جای می دهد.

راه های دسترسی به سنت جونز

این شهر در ابتدای بزرگراه Trans-Canada قرار دارد. سنت جونز دارای فرودگاه بین المللی با کلمه اختصاری YYT هست که زمان پرواز از تورنتو 3 ساعت و از لندن (انگستان) 4 ساعت و نیم است.